vrijdag 30 januari 2015

Ei muffins. Op mijn blog staan veel zoete tussendoortjes. Ik vind het zelf altijd erg leuk om te bakken en merk dat deze recepten fanatiek door jullie nagemaakt worden. Toch leek het mij leuk om deze keer een hartige tussendoortje met jullie te delen. Ik deel vandaag het recept voor ei muffins. Erg leuk om samen met kinderen te maken en laat dat nu net perfect aansluiten bij het thema: “gezond eten met het hele gezin” van de #30voeljefit challenge. Ei muffins zijn een heerlijk tussendoortje . Je kunt ze prima een paar dagen bewaren in de koelkast. Ook zijn de muffins lekker bij de lunch of bij het ontbijt. De ei muffin is geschikt voor elk moment van de dag. Ik gebruikte in mijn ei muffins de volgende restjes groente: champignons, ui en rode paprika. Het is een makkelijke manier om je restjes groenten op te maken. Kijk even in de groentela wat daar nog ligt en maak deze heerlijke ei muffins. Wat heb je nodig voor 4 ei muffins? een muffinblik, papieren muffinvormpjes of roomboter om je muffinblik in te vetten. 4 biologische eieren (1 ei per muffin) 2 champignons 1 sjalotje 2 reepjes paprika Scheutje rijstmelk Peper Zout Evt. chilivlokken als je van pittig houdt Hoe maak je deze muffins? Verwarm de oven voor op 180 graden. Doe de papierenmuffin vormpjes in je muffinblik of vet je muffinblik goed in met boter. Snijd de groenten heel fijn. Breek de eieren in een kom. Voeg hier een scheut rijstmelk aan toe. Kluts het daarna goed met een garde. Voeg hier naar smaak kruiden toe. Ik koos voor peper, zout en wat chilivlokken. Roer de kruiden goed door het eimengsel heen. Verdeel de fijn gesneden groenten over de muffinvormpjes. Giet daarna heel voorzichtig het eimengsel over de groenten heen. De muffinbakjes mogen gevuld worden tot de rond. Nu is het tijd om de muffins in de voorverwarmde oven te zetten voor 25 minuten. Als de 25 minuten voorbij zijn laat je de muffins rusten in de oven met de deur op een kier. Doe je dit niet dan storten ze in maar de smaak is dan nog steeds erg lekker. ei muffins ei muffins ei muffins - www.puursuzanne.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

print