woensdag 14 januari 2015

bullet list - wijzigingen

Standaard inbouwen
  • 's morgens vroeg een glas warm water met halve citroen uitgeperst 
  • 3 liter water klaar zetten (½ citroen gaat in een van de kannen water)
  • weegschaal staat weer op het aanrecht (alles afwegen) 
  • planning boodschappen en kooktime
  • drinken uit kleine mok (koffie) 
Kookpatroon
  • doordeweeks een kookmatinee en in het weekend een bakmatinee
  •  elke week een pan soep maken 
  • stamppotten doen we zonder aardappels 
    • boerenkool met bloemkool en magere spekjes
    • hutspot met knolselderij en magere spekjes
    • andijvie met koolraap en magere spekjes
Eetpatroon
  • matig met  koolhydraten (pasta, aardappel, rijst en  brood) 
  • lunch: salads of  eiwitten (gebakken ei) 
  • ontbijt variaties smoothie, kwark met noten, yoghurt met fruit  of voor het lopen een banaan.

Bewegen
  • zondag      uur met hond wandelen
  • maandag   5 km hardlopen + yoga
  • woensdag  fitness-circuit en uur wandelen
  • vrijdag       5 km hardlopen 
  • zaterdag     half uur met de hond wandelen
Algemene tips: 
  • boodschappen plannen: aanbiedingen in folders doornemen op zondagmiddag
  • stap niet dagelijks maar 1x per maand op de weegschaal
Eettips
  • dagelijks kwark (ipv yoghurt)
  • ipv muesli voortaan walnoten of hazelnoten in de kwark 
  • thee vaker vervangen  door groene thee
  • 's-avonds vaker thee ipv koffie drinken
  • glaasje wijn alleen in het weekend of bij uit eten
Standaard Boodschappenlijstje
  1. sla rucola
  2. sla ijsbergsla
  3. sla krul
  4. spinazie
  5. broccoli/snijbonen/bonen
  6. eieren
  7. courgette
  8. paprika geel, groen en rood
  9. aubergine
  10. avocado
  11. mango
  12. tomaatjes
  13. bleekselderij/stengel prei/
  14. jonagold appels
  15. varkensfricandeau
  16. kipfilet
  17. kippengehakt
  18. rauwe ham (vleeswaar) 
  19. kip- of kalkoenfilet (vleeswaar) 
  20. soeppakket (groentensoep, tomatensoep, brocollisoep, courgettesoep) 
  21. zalm
  22. tonijn op water
  23. noten (walnoten, hazelnoten of pecannoten) 
  24. magere kwark
  25. magere yoghurt
  26. huttenkase/cottage cheese
  27. bosbessen/aardbeien/frambozen diepvries? 
  28. olijven
  29. zongedroogde tomaten

Citaat van Kelly (te volgen op Instagram via: kellyseldi)
  • Dagelijks een mega bak sla, komkommer, kwark and I am a happy girl.
  • Ik wil niet voor verassingen komen te staan dus er gaat altijd iets mee. Niet omdat het moet, maar ik eet liever rijstwafels en fruit dan meteen een mars omdat ik geen andere keuze heb.
  • Ik kies thee in plaats van van chocomelk en ook het chocolaatje dat hierbij komt laat ik staan. Niet omdat ik dit niet mag, maar ik kies 365 dagen per jaar mijn voeding bewust. Het koekje bij de thee is geen gewoonte van mij, dus waarom zou ik dit nu wel doen. 
  • Ik neem sla in mijn kwark, bergen cacaopoeder en kaneel. 
  • Heb ik stress over calorieën? Nee, want ik kies bewust en kan goed nee zeggen.
  • Ik kies ervoor om geen dessert te nemen omdat dit mij niet dichter bij mijn doelstelling brengt. Ik mag het echter wel en als ik de behoefte had gevoeld had ik dit ook zeker gedaan. Voor mij werkt het zo dat als ik van mijzelf alles mag ik bewust kies voor de dingen waar ik echt van geniet en verder mijn normale keuzes maak.
Caloriebalans en portiecontrole is the key!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

print