zondag 28 juni 2015

Makreelsalade met mango

 Door  Reageren

Vandaag een heerlijk gezond recept voor jullie. Het is een maaltijd salade met makreel, makreel is zeer rijk aan omega 3, wat een ontstekingsremmende werking heeft. Zorg dat je in combinatie met omega 3 genoeg mineralen en vitaminen binnen krijgt in de vorm van groenten. Dat zorgt dat je PH waarden in balans blijven en je niet verzuurd.
makreelsalade
Voor makreel ga ik altijd naar mijn favoriete visboer. Als ik geen zin heb om de vis zelf schoon te maken kan ik dat door hem laten doen. Kant en klare vis koop ik eigenlijk nooit, ik vind het niet prettig om niet te weten waar mijn vis vandaan komt.
Voor dit recept gebruik ik couscous, wil je het gerecht koolhydraatarm maken? Vervang de couscous door bloemkool roosjes (10 tot 15 min gestoomd) ofquinoa.

Ingrediënten voor 1 persoon

  • 100 gram couscous
  • 1 mango
  • ½ makreel
  • 1 rode ui
  • 1 handje verse peterselie of koriander
  • verse zwarte peper
  • Zout

Bereiding

Bereidingstijd: 15 minuten
Kook de couscous of quinoa zoals staat aangegeven op de verpakking. Couscous leg ik altijd 3 minuten in een bak met gekookt water. Ik zorg er dan voor dat de couscous ongeveer een half vingerkootje onder water staat. Je kunt altijd nog water toevoegen.
Breng de couscous op smaak met zout, peper en verse groene kruiden. Snij de mango in kleine blokjes en pluk de makreel in stukken. Snipper de ui zo fijn als je kunt en meng nu alles door elkaar.
Eet smakelijk
Dit heerlijke recept hebben we gekregen van Kim van Purefoodie.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

print