donderdag 11 juni 2015

huttenkase salade met tonijn

Lunchpita met Hüttenkäse-Tonijnsalade

Gesponsord – Pitabroodjes, ik leerde ze thuis eten met alleen shoarma en knoflooksaus maar tegenwoordig weet ik wel beter. Het is zo’n makkelijke to-go voor bijvoorbeeld de lunch en de broodjes zijn werkelijk te vullen met alles wat je maar kunt verzinnen. Deze keer maakte ik een Lunchpita met Hüttenkäse-tonijnsalade. Hüttenkäse is een bijzonder fijn product om te gebruiken ter vervanging van de vettere mayonaise. Hüttenkäse is een frisse kaassoort dat rijk is aan eiwit. Hierdoor is het voor mij ideaal omdat ik vanwege CrossFit aardig wat eiwitten nodig heb, eiwitten dragen namelijk bij aan sneller spierherstel na het trainen. En daarnaast is een gevarieerde, evenwichtige voeding én een gezonde levensstijl ook gewoon heel belangrijk. Deze tonijnsalade is dankzij de Hüttenkäse ook een stuk frisser dan de tonijnsalade die ik doorgaans met mayonaise maak. En dat maakt de salade weer ideaal voor de zomer. Ik zie mijzelf al zitten met deze pitabroodjes hoor. In de zon, zonnebril op, groot glas verkoelend drinken erbij. Jum! Kijk je mee naar het recept?
huttenkase_tonijnsalade
Wat heb je nodig? (2 pitabroodjes)
  • 2 grote pita’s
  • 1 blikje tonijn op water
  • ½ appel
  • 1 sjalot
  • 100 gram Hüttenkäse
  • 1 theelepel pittige mosterd
  • 40 gram ijsbergsla
  • peper en zout
1. Breng de Hüttenkäse op smaak met peper en zout en roer hier de pittige mosterd door.
2. Laat de tonijn goed uitlekken en pluk deze met een vork uit het blikje. Roer de tonijn door de Hüttenkäse.
3. Was de appel en snijd deze in kleine blokjes. Snipper ook de sjalot. Was de ijsbergsla en snijd deze in smalle reepjes.
4. Schep de appel, sjalot en ijsbergsla luchtig door de Hüttenkäse en proef de salade. Breng desgewenst op smaak met peper en zout.
5. Rooster de pitabroodjes even kort in de oven of in een broodrooster. Snijd ze open en vul de pita’s met de Hüttenkäse-tonijnsalade. Serveer de broodjes direct.
Heb je zelf ook een lekker recept met Hüttenkäse? Deel jouw recept dan op social media en gebruik daarbij dan #lekkerlicht!
Pita met Huttenkase-tonijnsalade

1 opmerking:

  1. Hi, zou je dit recept inclusief de foto zo snel mogelijk van je blog willen verwijderen? Dit is mijn recept en mijn foto en je hebt het gewoon letterlijk van mijn blog gekopieerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

print