dinsdag 30 juni 2015

bloemkool salade


Lekker low carb voor bij de barbecue of de picknick! 

Ik maak ook vaak puree van bloemkool.
Bloemkool in kleine roosjes snijden en koken.
Afgieten, pureren met staafmixer.  Scheut olijfolie toevoegen en eventueel wat kruidenroomkaas. Draai peper erover en dan bijvoorbeeld (in deze tijd van het jaar) rauwe andijvie erdoor scheppen. Voor de niet vegetariërs zijn gebakken spek- of rookvleesblokjes er ook lekker door. 
Anywayyy……de salade.

Ingrediënten voor 2 personen:

1 bloemkool
2 stengels bleekselderij optioneel (fijn gesneden)
1 sjalotje (gesneden)

100 gram uitgebakken spekreepjes optioneel
2 hardgekookte eieren (in stukjes)
1 eetlepel (verse) peterselie (fijn gehakt)
2 eetlepels (homemade) mayonaise zonder suiker
1 eetlepel mosterd
snuf zeezout en wat zwarte peper
Bereiding:
Snijd de bloemkool in kleine roosjes. Kook deze kort (circa 5 min.) zodat ze ‘knapperig’ blijven. Giet ze goed af en laat ze afkoelen. Voeg de bleekselderij, de eieren, de peterselie en sjalot toe. Voeg daarna de mosterd, de mayonaise en het zout en de peper toe.  Voor de liefhebber kan er nog een klein gesneden teen knoflook doorheen. 
Een lekkere (zelfgemaakte) hamburger op de barbecue en klaar is deze heerlijke zomerse maaltijd om op je terras te nuttigen terwijl de zon langzaam ondergaat.
(ja…ik hoop er nog steeds op) ;)
Geniet, Mandy 

1 opmerking:

  1. Wat leuk alie-die-eet dat je een recept van me deelt. Ik vind het minder fijn dat je de originele bron niet vermeld en zelf afsluit met mijn groet EN voornaam. Graag zie ik dit aangepast of verwijdert gezien ik dit niet gepast vind en het ook niet is toegestaan. Vriendelijk dank. Mandy www.puurenlekkerleven.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

print