zaterdag 14 maart 2015

komkommer/feta/kikkererwten



Met avocado en dille, maar dat paste er niet meer bij. Dit is een lekker “hatseflats” receptje. Je hatseflatst het zo inelkaar. Nu moet ik wel toegeven dat ik kikkererwten uit blik heb gebruikt. Persoonlijk vind ik daar niets mis mee. En we moeten het onszelf ook niet moeilijker maken dan nodig. Ik wil tussen de middag vaker salades eten, maar ik heb niet altijd zin in heel veel snij en hakwerk. Dan is deze supersnelle kikkererwtensalade een uitkomst.

De combinatie van kikkererwten met komkommer, feta en avocado is heerlijk. Het is lekker fris door de komkommer, iets zoutig door de feta en het vult goed door de kikkererwten. 
kikkererwtensalade


Ingrediënten voor 4 personen
400 gr kikkererwten
2 avocado’s
1 komkommer
60 gr feta
Handje dille
Sap van een 1/2 citroen
Peper en zout
Olijfolie

Zo maak je het
  • Spoel de kikkererwten af onder de kraan en laat ze uitlekken. Tenminste ik spoel ze altijd even, want ik vind het vocht nooit zo fris.
  • Stop de kikkererwten in een kom.
  • Snij de komkommer en de avocado’s in blokjes en voeg ze bij de kikkererwten.
  • Hak de dille fijn en pers de halve citroen uit.
  • Meng dit met een scheutje olijfolie tot een dressing. Breng de dressing op smaak met peper en zout.
  • Giet de dressing over de kikkererwtensalade en verkruimel tenslotte de feta over de salade.
  • Deze salade kun je het beste direct eten. Avocado kleur snel bruin en dat ziet er niet zo fris uit

Bron: Paulines keuken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

print