zaterdag 5 december 2015

zoete aardappel salade

Ik postte deze heerlijke salade al eerder op facebook en beloofde jullie het recept. Hier is het dan!
 
Deze heerlijke salade is simpel te maken en hier echt een grote favoriet. Ik gebruik altijd de zoete aardappel die ik over heb van de vorige avond, daarom zorg ik dat ik altijd een ruime hoeveelheid stoom.
 
Wat heb je nodig? (4 pers)
2 bataat (zoete aardappelen)
2 el Ton’s mayo (zelf mayonaise maken kan natuurlijk ook)
2 el zachte geitenkaas
1 avocado
2 bosuitjes
2 tl limoensap (of citroen)
peper
zout
Hoe maak je het?
Stoom de bataat gaar en laat deze afkoelen, of gebruik een restje dat je over hebt van de avond er voor. Prak in een kom de avocado, de mayo en de geitenkaas doorelkaar. Snijdt de bataat in blokjes en meng deze er doorheen. Hak de bosui fijn en voeg deze ook toe. Maak op smaak met peper en zout. 

De salade is heerlijk als je hem serveert op wat groene sla, of zoals op de foto op een bedje van spinazie. Zeker met een eitje en tomaatjes heb je een complete lunch! 

Deze salade laat zich ook nog eens makkelijk meenemen voor de lunch. 
Eet smakelijk!

Deze aardappelsalade combineert heerlijk met een plakje Italiaans brood met zongedroogde tomaatjes, of een heerlijke havermoutcracker uit het e-book broodvervangers bakken.

Op zoek naar meer lekkere recepten? Kijk eens hier!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

print