donderdag 8 oktober 2015

kwarktaart zonder suikers

Wouw, mijn eerste blog op Annicvw.com is een feit. Wat een eer dat ik maandelijks voor jullie mag bloggen! Ik sta te popelen om jullie iedere keer weer te verwennen met mijn heerlijke, gezonde, easy-to-make, slimming-body-proof recepten. Ben jij klaar voor een hapje hemel? Geloof me, dit recept is een blijvertje!
FRIday is PIEday, dus ik ben weer vol aan het bakken geslagen. Van dit superschattige roze taartje mag jij gerust iedere dag een stuk. Deze kwarktaart met bosvruchten is namelijk 100% vrij van suikers en gluten. Hieronder laat ik zien hoe je hem maakt:
Ingrediënten (8 personen)Bodem
  • 40 gram dadels
  • 150 gram amandelmeel
  • 50 gram kokosrasp
  • 50 ml water
Vulling
  • 1200 gram magere kwark
  • 12 gelatineblaadjes
  • 200 gram bosvruchten (vers of diepvries)
Extra benodigdheden: springvorm (22 cm) en keukenmachine
Zo maak je het
Heb je diepvries fruit gebruikt zoals mij? Laat deze dan eerst min. 2 uur ontdooien. Vet de springvorm in met kokosolie. Doe de ingrediënten voor de bodem in een foodprocessor en mix ze tot een geheel. Doe het mengsel in een springvorm, druk het goed aan en zet het 10 minuten in de koelkast.
Pureer het fruit samen met de kwark in een blender of eventueel met de hand. Laat de gelatineblaadjes 5 minuten in koud water weken. Verwarm een beetje van het kwarkmengsel in een pannetje en voeg de geweekte gelatineblaadjes hieraan toe. Haal de pan van het vuur. Roer goed door en voeg dan de rest van de kwark toe. Giet de vulling over de taartbodem en laat de taart 2 uur in de koelkast opstijven.

Heel veel succes en smullen maar...…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

print